سه شنبه , ۲۹ بهمن ۱۳۹۸

در نشست سازندگان و ساپكو مطرح شد؛ خودكفايی و توليد ۳۰۱ بدون حضور پژو

در پي اظهارات برخي از قطعه سازان مبني بر روي هوا بودن پروژه پژو ۳۰۱ در نشستي با حضور تعدادي از سازندگان قطعات در شركت ساپكو، جزييات پيشرفت پروژه، اعلام شد.
به گزارش كارگراف به نقل از ايكوپرس،‌ منصور منصوري در نخستين نشست ساپكو با سازندگان پروژه ۳۰۱ از دريافت تاييديه خودكفايي ۶۰ درصدي اين خودرو از سوي وزارت صنعت،‌ معدن و تجارت خبر داد و افزود: از مهم ترين مسايلي كه در اين پروژه اجرا خواهد شد، مستندسازي فرآيندهاست كه متاسفانه در مورد پروژه هاي پيشين به دليل انجام اين كار توسط شركاي خارجي مستنداتي در دست نداريم.

وي با اشاره به شاخص هاي اصلي انتخاب تامين كنندگان در اين پروژه گفت: توان توليد قطعه با بيشترين عمق خودكفايي، توليد محصول براساس قيمت رقابتي، وجود زيرساخت براي صادرات و توان سرمايه گذاري در پروژه از مهم ترين عواملي است كه توانمندي سازندگان را براي ما محرز خواهد كرد.

مديرعامل ساپكو از برنامه اين شركت براي متوازن سازي قطعه سازان بر اساس رويكرد ماژولار خبر داد و تصريح كرد: براساس اين برنامه براي هر قطعه دست كم دو سازنده و حداكثر سه منبع تامين خواهيم داشت.

منصوري سرمايه گذاري صورت گرفته تاکنون برای خودکفایی قطعات بدون قالب های بدنه را ۲۸۰ ميليارد ريال و ۶۳ ميليون يورو اعلام كرد و گفت: نبايد فراموش كنيم كه سرمايه گذاري زيادي درسه سال گذشته توسط ایران خودرو و سازندگان براي اين پروژه صورت گرفته و بايد اين پروژه را محقق كنيم.

معاون طراحی و توسعه محصول جدید ایران خودرو نیز در این نشست ضمن ارائه گزارشی از روند تولید محصول ۳۰۱ گفت: پلتفرم این محصول مبنایی برای تولید و عرضه چهار خودروی دیگر توسط ايران خودرو خواهد بود.

عادل پیرمحمدی، ترک پژو را فرصتی برای خودکفایی در تولید دانست و تصریح کرد: با توجه به پیش بینی های صورت گرفته در قرارداد، امکان توسعه و خودکفایی توليد ۳۰۱ بدون حضور پژو نیز امکانپذیر است.

مدیر پروژه ۳۰۱ با اشاره به مشاركت ۳۰۰ سازنده در فرآيند تامين و توليد قطعات اين محصول، پیشرفت در اجرای پروژه را حاصل کار تیمی و همکاری سازندگان کشور عنوان کرد و گفت: در حال حاضر در فاز توسعه‌ای قطعات و محصول هستیم و تا نیمه دوم امسال قالب قطعات به خصوص در بخش بدنه طراحی و ساخته خواهد شد. بیش از ۱۵ قالب ساز درحال ساخت ۱۹۷قالب محصول ۳۰۱ هستند.

وی افزود:. تمامي قطعات محصول ۳۰۱ داراي توليدكننده در ميان سازندگان داخلي است. قرار بود تولید این محصول با نرخ داخلی سازی ۴۰ درصد آغاز شود اما ایران خودرو در آغاز با ۷۰ درصد ساخت داخل آن را تولید خواهد کرد.

معاون طراحي و توسعه محصول جديد ايران خودرو از آمادگي زنجيره تامين براي توليد محصول جديد اين خودروساز تا پايان سال جاري خبر داد و گفت: توليد ۳۰۱ ضامن آينده صنعت خودرو كشور خواهد بود، ايران خودرو چند محصول ديگر در كلاس هاي مختلف را نيز بر مبناي پلتفرم ۳۰۱ توليد و عرضه خواهد كرد.

وي از آماده سازي خط توليد اين خودرو خبر داد و گفت:‌ درحال حاضر خط توليدي با ظرفيت توليد ۱۶ دستگاه از محصول ۳۰۱ در هر ساعت ايجاد شده كه با همكاري و همت سازندگان و تامين كنندگان به بهره برداري خواهد رسيد.

پيرمحمدي در پايان خاطرنشان كرد: سرمايه گذاري كه درحال انجام است صرفا براي محصول ۳۰۱ نيست بلكه محصولات ديگري براساس اين پلتفرم توليد خواهد شد كه مطابق با استانداردهاي زيست محيطي خواهد بود.

گفتني است، نخستين نشست مشترك ساپكو و سازندگان پروژه ۳۰۱ با هدف اعلام سياست هاي گروه صنعتي ايران خودرو درباره توليد اين خودرو و رويكردهاي جديد ساپكو در توسعه زنجيره تامين و خودكفايي برگزار شد. همسو سازي سازندگان و اعلام آخرين وضعيت، اهداف كيفي و زمانبندي اجراي اين پروژه از ديگر اهداف برگزاري اين نشست بود.

همچنین ببینید

فرصت يک ماهه خودروسازان برای توليد با استاندارد یورو ۵

خودروسازان تنها یک ماه فرصت دارند تا خودروهای خود را بر اساس قانون هوای پاک …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *